Politiek Café Vrouwen en de politiek. Voor mannen en vrouwen.

27 september 2019

Politiek Café Vrouwen en de politiek. Voor mannen en vrouwen.

Foto: Kees van Spronsen

Woensdag 2 oktober van 20.00-22.00 uur organiseert de SP het eerste politiek café van na de zomer in de Slof Westerstraat 28 Enkhuizen. Het politiek café is voor iedereen toegankelijk met als doel om de politiek dichter bij de burger en de burger dichter bij de politiek te brengen.

Het onderwerp van dit politieke café is 'Vrouwen en de politiek'.
Margreet Keesman, zelf raadslid in Enkhuizen:
" Het is zoals Els Borst D66 het in 1998 verwoordde: 'Politiek is te belangrijk is om aan mannen over te laten'.
De deelname van vrouwen in de (gemeente)politiek is laag en zouden we graag zien stijgen. Een volksvertegenwoordiging moet een goede afspiegeling zijn van de bevolking. Nu zien groepen, waaronder vrouwen, zich minder vertegenwoordigd. Veel besluiten die in de politiek worden genomen gaan over de leefwereld van mannen èn vrouwen. Het is belangrijk dat meer vrouwen invloed hebben op de politieke agenda. Wanneer er weinig vrouwen in de politiek zitten, hebben we ook weinig invloed op de besluiten die worden genomen. Ik roep de vrouwen op om naar ons politiek café te komen om te luisteren naar en te praten met vrouwen die politiek actief zijn."

Aan het woord komen Inge Stemmler, raadslid en groot voorvechter van vrouwenrechten, Esther Heutink, wethouder en Marjan van Kampen, burgemeester. En uiteraard zijn de mannen ook welkom.