Kritiek op SP in Bloemenbuurt

9 februari 2018

Kritiek op SP in Bloemenbuurt

Vaak gehoorde kritiek op de politiek is dat men maar over de hoofden van de bevolking heen beslist en dat men zich 2 weken voor de verkiezingen laat zien op straat, maar dat de aanwezigheid daarna vaak te wensen over laat.

Een groot deel van de Bloemenbuurt wordt gesloopt en een ander deel gerenoveerd. Als SP en tevens de grootste partij in de gemeenteraad van Enkhuizen is het belangrijk om te weten hoe het gaat,  waar zijn bewoners blij mee en wat baart ze zorgen. SP leden die hier wonen of er familie hebben wonen, hebben ons nadrukkelijk gevraagd om de wijk in te gaan om te luisteren naar de bewoners.

Dat doen we met regelmaat. De afgelopen vier jaar zijn we vaak in deze wijk geweest. Deur aan deur, flyers rondgedeeld en avonden georganiseerd over zorg, over de hoogte van de huren, bewindvoering en meer. We hebben zelfs Emile Roemer een middag mee de wijk in genomen.

Ook Lijst Quasten was op de informatieavond aanwezig. En ook Jet Rood, de vriendin van Langbroek van HEA en lid van deze steunfractie was er, als bewoner maar ook als HEA vertegenwoordiger. En dat is goed om te zien.

We hebben op de voorlichtingsavond van Welwonen gevraagd of we de avond mochten bezoeken. Daar was geen enkel bezwaar tegen. We zijn niet voor niets volksvertegenwoordigers. Waarom uit de kritiek zich niet op de partijen die er niet zijn? De volksvertegenwoordigende taak nemen wij serieus. Dat doen we niet alleen in de Bloemenbuurt.

Recentelijk is de SP in de buurt rondom Gruttolaan en Gerard Brandtweg bij de bewoners langs gegaan. Velen maken zich zorgen over de snelheid waarmee door de wijken wordt gereden. We hebben geluisterd en geschreven. En hoe nu verder.

En of dit nu voor of na 21 maart op de agenda staat? Ook 22 maart en verder zetten we ons volledig in zoals u van ons gewend bent. Gelooft u ons niet? Vraag het maar na bij de bewoners van de omgeving Reigerweg!

Margreet Keesman