Joop Knukkel onze lijstduwer op nummer 16

26 februari 2018

Joop Knukkel onze lijstduwer op nummer 16

Foto: Kees van Spronsen

Joop Knukkel is 81 jaar en een geboren Enkhuizer. Sinds 2003 is hij weduwnaar na het overlijden van zijn Wil. In 2008 heeft hij kennis gekregen aan Margriet in Epe, en hij verhuisde naar haar woonplaats.

In 2016, tijdens hun vakantie in Oostenrijk, verloor hij zijn Margriet, na 3 keer een hartstilstand. In september van dat jaar keerde Joop weer terug in zijn geliefde Enkhuizen.

Joop was van 1966 tot 1990 gemeenteraadslid voor de CPN. En nadat de CPN in 1989 werd opgeheven, was hij van 1990 tot 2000 raadslid en wethouder voor de plaatselijke fractie van Verenigd Links. Daarnaast was hij van 1970 tot 1978 en van 1980 tot 1982 lid van Provinciale Staten van Noord-Holland.

Na deze politieke activiteiten zit Joop zeker niet stil. Hij wordt in 2002 lid van de SP en is mede oprichter van onze SP-afdeling Westfriesland-Oost.

Joop maakt zich sterk voor de ouderen in de samenleving. Hij doet dat via de ouderorganisaties en als voorzitter van de Samenwerkende Bonden voor Ouderen (SBO) in Noord-Holland. Joop heeft zich altijd ingezet voor mensen die een stukje ondersteuning nodig hebben. En dan niet alleen als ‘bestuurder’, maar vooral ook als directe hulpaanbieder via zijn adviesbureau. De politieke lijn van directe hulp bieden aan hen die dat nodig hebben vindt Joop terug in de SP, en zeker niet alleen via het politieke SP-werk. Vooral in de praktijk, op straat en nu ook via de SP-hulpdienst.

Het samenwerken met ondernemers is voor het behoud van de leefbaarheid, voor het behoud van de winkels in onze mooie stad Enkhuizen, van groot belang. Hij ziet, dat de SP eigenlijk de enige partij is die daar werk van maakt.

Volgens Joop heeft de SP de afgelopen jaren laten zien dat zij opkomt voor een sterk en sociaal Enkhuizen. Het is daarom maar wat graag, dat Joop zijn steun en vertrouwen uitspreekt in een nog grotere SP-fractie in onze stad. Hij wil dat graag onderstrepen door lijstduwer te zijn voor de raadsverkiezingen van 21 maart 2018.

Reacties

Na jaren, zou ik, als oud CPN-lid graag weer eens met Joop Knukkel in contact willen komen. Daartoe wil ik van u (SP Wfr.Oost), graag een telefoonnummer of e-mailadres ontvangen.