SP steunt acties basisonderwijs

4 oktober 2017

SP steunt acties basisonderwijs

Foto: SP WFO

De SP in Enkhuizen heeft gisterochtend alle leerkrachten van de basisscholen in Enkhuizen veel succes gewenst met hun acties voor een beter onderwijs. Vandaag is in Den Haag de grote onderwijs-protestactie, en veel juffen en meester uit Enkhuizen doen daar aan mee.

Op alle basisscholen in onze stad werd door de SP een taart bezorgd, waarmee steun wordt betuigd aan de strijd voor een beter onderwijssalaris, maar vooral ook voor het pleidooi voor een beter onderwijsstelsel.

De hoeveel ‘papierwerk’ is voor de leerkrachten en de scholen inmiddels zo groot geworden, dat er steeds minder tijd overblijft om leuke lessen voor te bereiden. Daarnaast zijn de klassen vaak veel te vol, is er nauwelijks tijd om kinderen met speciale behoeften goed te begeleiden en worden scholen meer en meer toetsfabrieken.

Meer handen in de klas, minder registratie, meer ruimte en aandacht voor het kind – de SP is hier een vurig pleitbezorger van. Natuurlijk past daar een eerlijk salaris bij.

De SP heeft in de regio een discussie- en visiegroep. Een ieder, werkzaam in het peuterwerk en het basisonderwijs is van harte welkom om mee te praten. Aanmelden kan via de mail:

onderwijs.sp.wfo@gmail.com