Extra raadsvergadering op initiatief van fractie SP

12 september 2017

Extra raadsvergadering op initiatief van fractie SP

De fractie van de SP en meerdere fracties binnen de gemeenteraad van Enkhuizen (Lijst van der Pijll, CU/SGP, Lijst Quasten, CDA, Nieuw Enkhuizen) hebben een extra raadsvergadering aangevraagd. Deze zal plaatsvinden, aansluitend aan de commissie Grondgebied op dinsdag 19 september. De commissie Grondgebied om 20.00 uur.

De reden voor deze extra raadsvergadering ligt in het feit dat de raadsvergadering van juli jl. waarin de Kadernota 2018, maar ook de hierin verwerkte Voorjaarsnota 2017, wegens stakende stemmen onmiddellijk is geschorst en daarmee niet tot een besluit is gekomen. De stemmen konden staken omdat de fractie van de VVD schitterde door afwezigheid, wegens vakantie en andere bezigheden. Ook de fractie van Nieuw Enkhuizen was vanwege ziekte niet aanwezig.

Gevolg hiervan was dat ook over een aantal amendementen geen besluit is genomen. Een van de amendementen  betrof het toekennen van incidenteel extra budget (zie link) voor de Stichting Stadsmanagement zodat de stadmanager zijn werkzaamheden voor Enkhuizen kan voorzetten voor de rest van dit jaar ter overbrugging naar het Ondernemersfonds 2.0.