Commissie Grondgebied 19 september 2017

24 september 2017

Commissie Grondgebied 19 september 2017

In de eerste commissie ‘Grondgebied’ van na het zomerreces stond er weinig op de agenda. Door wetswijzigingen was er een noodzaak om enkele bestemmingsplannen aan te passen omdat ze anders juridisch niet meer houdbaar waren en dus in de praktijk niet meer ‘kloppend’.

Voor de aanpassing van deze bestemmingsplannen is een raadsvoorstel ‘Parapluplan’ opgesteld waardoor de bestemmingsplannen in één keer kunnen worden gewijzigd.

De SP heeft hier goed naar gekeken en heeft met dit voorstel weinig moeite.

In de commissie kwam collega Stella Quasten nog even terug op het ontbreken van een schuil- en leslokaaltje bij het schooltuinterrein. Omdat de schooltuinen zich bevinden in het schootsveld (daar mag niets worden gebouwd), heeft daar nooit een bouwsel mogen staan dat dienst kan doen als schuilplek voor de kinderen en medewerkers bij zware buien. Ook is er nog steeds geen bergplaats voor de tuingereedschappen.

We hebben deze roep om soepel omgaan met de regels van harte ondersteund. Ook in het verleden hebben we overigens gepleit voor een goede, verzorgde locatie voor het schooltuinwerk. Daar hoort wat ons betreft een simpel, degelijk onderkomen bij.

We hebben afgesproken dat we op dit onderwerp binnenkort terug komen.