Verkiezingscongres 14 januari 2017

15 januari 2017

Verkiezingscongres 14 januari 2017

Tilburg werd rood gekleurd.

(door Wim Stolk)

Zaterdag werd het verkiezingscongres 2017 voor de 2e kamerverkiezingen gehouden. Hier werden de kieslijst en het programma vastgesteld. Ruim een jaar zijn we bezig geweest met het opstelllen van ons verkiezingsprogramma en nu is het er, een fantastisch programma. Maar voor het zover was moesten we nog wel met zijn allen de nodige lichamelijk inspanningen verlenen. Allereerst werden de indieners van de wijzigingsvoorstellen en moties in de gelegenheid gesteld deze toe te lichten en daarna kreeg de programmacommissie de gelegenheid daarop te reageren, vervolgens was er nog een 2e termijn. Ook onze voorzitter heeft onze voorstellen verdedigd.

Alle moties en ammendementen die waren ingediend werden in stemming gebracht, een voor een.

Dus Arjen Vliegenthart, een van de dagvoorzitters, vroeg aan ons bij ieder punt of we voor of tegen waren en dat lieten we dan zien door onze stemkaart omhoog te houden.

We zijn er bijna een uur mee bezig geweest. We hebben nu dan ook wel wat moois.

Een emotioneel moment was toen Agnes Kant als adviseur van de kandidaten commissie op het toneel kwam om een toelichting te geven op de kandidatenlijst.

Ze kreeg een staande ovatie van enkele minuten.

Een ander hoogtepunt was de aankondiging van de Paul Peters Prijs voor sociale fotografie. Paul Peters is een SP'er van het eerste uur en een van de mensen die heel veel en heel belangrijk werk voor onze Partij heeft gedaan. Paul is een hele goede professionele fotograaf en heeft ook heel veel belangrijke mooie  foto's van sociale gebeurtenissen gemaakt. Paul is niet iemand die op de voorgrond treedt. Maar hij heeft b.v. de afgelopen jaren alle congressen geregeld en georganiseerd. Deze prijs die er nog niet was is ingesteld om hem te eren.

Aan het eind de Toespraak van Emiel Roemer, waarin hij duidelijk maakt niet met de VVD in zee te willen gaan, de PVV verwerpt en een oproep deed aan alle linkse en progresieve mensen in Nederland om samen te gaan werken en een vuist te maken tegen de neo liberale trend.

WE gaan WINNEN!!!!!!