Discussieavonden

13 januari 2012

Discussieavonden

Iedere maand organiseert de SP West-Friesland Oost een debat over een interessant onderwerp. Actuele zaken, beschouwingen en thema’s die ons raken om de geest te scherpen. De avonden zijn bedoeld voor SP-leden en sympathisanten.

In januari nemen we de ontwikkelingshulp onder de loep.
Moet daar op bezuinigd worden? Houden we met ontwikkelingshulp dictaturen in stand? Is het goedbedoelde naastenliefde? Discussieer mee.

Waar? Oude Baanbreker, Driebanen 19 in Enkhuizen.
Wanneer? Op 26 januari om 20.00 uur. De koffie en thee staan klaar!

Voor februari is een debat in voorbereiding over de bezuinigingen op de bibliotheken in de regio. Wat moet de rol zijn van de bibliotheek? Is met de komst van Internet en E-books de bibliotheek nog wel nodig? En wat is de rol van de bibliotheek in het terugdringen van analfabetisme en laaggeletterdheid? Moet de bibliotheek iets met de “Brede School”? Opheffen, bezuinigen of bredere taken?

Voor maart is een debat in voorbereiding over de economische crisis. We draaien dan de film “Inside Job” en laten zien dat de crisis niet als een natuurramp over ons heen is gekomen, maar dat de crisis gemaakt is door mensen. Mensen die er miljarden mee verdiend hebben. Daarover gaan we graag met u in debat. Dit debat zal op een zondagmiddag worden georganiseerd. Plaats en datum worden nog gepubliceerd op onze website.

Heeft u zelf suggesties voor een interessant onderwerp of thema? Laat het ons even weten.