HARTEN VISIE

2 maart 2011

HARTEN VISIE

HARTEN visieKlik op "lees verder" voor ons initiatiefvoorstel betreffende onze HARTEN-visie.
Het boekje is op http://issuu.com/spenkhuizen/docs/hartenvisie_sp te raadplegen.

VOORSTEL VAN DE SP

HARTEN-VISIE

Al vele jaren is de gemeente bezig om visie(s) te ontwikkelen op het gebied van o.a. toerisme, havens, economie en recreatie. We hebben naar onze mening al lang genoeg gewacht en komen met onze eigen nota, genaamd HARTEN-visie. Bij het opstellen ervan hebben we gebruik gemaakt van de tientallen stukken die er al zijn. In de bijlage staat een opsomming ervan. Startpunt is de stadsvisie geweest, waaruit bleek dat de inwoners van Enkhuizen kozen voor een bruisende stad met toerisme, maar met aandacht voor de historie. BV Enkhuizen scoorde een stuk lager. Vandaar dat we redeneren dat gestart wordt met toerisme en historie, óók met aandacht voor de mensen die hier al wonen, en hierop verder geborduurd hebben. We hopen drie hoofdzaken met dit stuk duidelijk te maken:

1. Dat het samenhangend aan de slag gaan met toerisme, havens, economie en recreatie al veel te lang heeft geduurd. We wachten al jaren op diverse visies. Wij willen graag nú actie.
2. Dat door niet het wiel steeds opnieuw uit te vinden, gebruik te maken van de meedenkkracht van inwoners, én gebruik te maken van alle stukken die al over diverse onderwerpen geschreven zijn, een visie niet veel geld hoeft te kosten, en dat daarmee de relevantie van een dergelijk stuk zelfs toeneemt. Gelden die worden bespaard kunnen worden gebruikt voor echte concrete maatregelen.
3. Dat de SP van harte bereid is om actief mee te denken en zich in te zetten voor onze stad.
Tenslotte willen we benadrukken dat dit een uitgebreide visie is. We verwachten dat niet alles meteen maar even geregeld kan worden. We zien het echter wel als een doorkijkje naar waar we met zijn allen heen willen: naar een bruisende havenstad en historische parel.

Voorstel
1. Om de nota “HARTEN-visie” ter kennisgeving aan te nemen en te gebruiken als richtinggevend document voor de nog te formuleren visie.
2. Deze visie binnen drie maanden af te ronden.
3. Voor de visie –naast het onder 1. genoemde document- gebruik te maken van kennis en kunde die al in diverse personen en documenten in huis is, opdat het ons niet veel hoeft te kosten.

Enkhuizen, 5 april 2011