FRACTIE - Opvolging vragen vrachtwagens NS

23 juli 2010

FRACTIE - Opvolging vragen vrachtwagens NS

Op 4 december 2009 zijn door de fractie van de SP een aantal vragen gesteld inzake het parkeren van tankwagens op het parkeerterrein bij het NS station. We ontvingen onlangs een raadsbrief met de opvolging van de monitoring vrachtwagens NS terrein. Klik op "lees verder".

Op 4 december 2009 zijn door de fractie van de SP een aantal vragen gesteld inzake het parkeren van tankwagens op het parkeerterrein bij het NS station. Op 11 januari jl. hebben wij toegezegd gedurende een half jaar te zullen monitoren of er gevaarlijke stoffen aanwezig zijn in de tankauto’s op het NS parkeerterrein en welke maatregelen er eventueel genomen dienen te worden.

In de periode van 6 januari 2010 tot en met 6 juli 2010 is er bijna dagelijkse gemonitord op de aanwezigheid van vrachtwagens op het parkeerterrein. Meestal gebeurde dit tussen 23.00 uur en 05.00 uur. Gedurende de zes maanden dat er gemonitord is, zijn er 16x vrachtwagens op het parkeerterrein aangetroffen. Van deze 16 vrachtwagens is er geen enkele vrachtwagen/tankauto aangetroffen waarin op dat moment geclassificeerde stoffen aanwezig waren.

Als gemeente blijven wij er zoals vanzelfsprekend op toe zien dat vrachtwagens / tankauto’s met inbegrip van gevaarlijke stoffen parkeren op de daarvoor bestemde plaatsen. Mochten wij overtredingen op dit gebied constateren dan zal er contact worden gezocht met de politie en / of ambtenaren van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, aangezien zij hiervoor de bevoegde instanties zijn.