Actie voor Jamila!

11 juni 2007

Actie voor Jamila!

ONMENSELIJK EN ONREDELIJK

De 22-jarige Jamila Mohamed Nur uit Grootebroek heeft een baan, een vriend, een zoontje van vijftien maanden en is van plan binnenkort te gaan trouwen. Ze moet echter van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) Nederland verlaten en terugkeren naar het door burgeroorlog verscheurde Somalië en van daaruit een nieuwe verblijfsvergunning aanvragen. De kans is groot dat ze nooit naar Nederland terugkeert.

Jamila met haar zoontje Miquel.

Jamila is als achtjarig meisje met haar oudere broer en zus naar Nederland gekomen. Haar ouders zijn omgekomen in Somalië. Zij is opgevangen door haar pleegmoeder in Venlo.

Toen zij vijf jaar geleden zelfstandig ging wonen is er verzuimd dit aan de IND te melden. Jamila en haar pleegmoeder zijn nooit op de hoogte gesteld dat dit moest. De IND heeft haar verblijfstatus nu met terugwerkende kracht ingetrokken en haar meegedeeld dat zij binnen 28 dagen het land uit moet.

Het is onmenselijk en onredelijk om iemand als Jamila, die de taal niet (meer) spreekt en daar geen familie meer heeft, door een vormfoutje naar een land terug te sturen dat geterroriseerd wordt door zwaar bewapende milities.

Stuur uw protest per e-mail naar de fractievoorzitters van onderstaande partijen (de SP-fractie buigt zich al over deze zaak):

PvdA - J.Tichelaar
D66 - A. Pechthold
GroenLinks: F. Halsema
CDA - P. van Geel
ChristenUnie - A. Slob

En naar:
Burgemeester Eggermont van Stede Broec
De Commissaris van de Koninging van Noord-Holland -
H Borghouts

Stel iedereen die u kent op de hoogte van dit onrecht en vraag hun de actie te steunen!

Voor meer informatie: Kees Lups-actiecoördinator.