Reactie van wethouder op POLI perikelen

21 mei 2007

Reactie van wethouder op POLI perikelen

Wethouder Bode: 'Verdwijnen poli is niet aan de orde'

Het dreigement van De Omring, het Westfriesgasthuis en de GGZ om te vertrekken uit het Sociaal Medisch Centrum in Enkhuizen, maakt weinig indruk op wethouder Herman Bode. ,,Dat de poli weggaat uit Enkhuizen is volstrekt niet aan de orde'', aldus Bode.

.

De Omring, het Westfriesgasthuis, de GGZ en projectontwikkelaar Scholtens hebben samen een plan ingediend voor uitbreiding en vernieuwing van het Sociaal Medisch Centrum in de Vijzelstraat. Zij hebben de gemeente twee miljoen geboden om hun plan te mogen uitvoeren. Het college van Enkhuizen wil de klus aan projectontwikkelaar De Nijs gunnen. De Nijs heeft 3,4 miljoen geboden.

,,Het college heeft op grond van reële afwegingen voor De Nijs gekozen. Als de raad het hiermee eens is, dan komt in het contract wel de ontbindende voorwaarde te staan dat De Nijs ervoor moet zorgen dat in het medisch centrum de zorg verleend gaat worden'', zegt Bode.

Met andere woorden; De Nijs zal met De Omring, het Westfriesgasthuis en de GGZ om de tafel moeten om hen toch in Enkhuizen te houden. ,,Ik kan mij niet voorstellen dat deze partijen, die graag hun zorgconcept in Enkhuizen willen uitvoeren, geen fatsoenlijk gesprek met De Nijs willen'', aldus Bode.

Bron:Gemeente.nu