sigaren uit eigen doos aangeboden door Balkenende

22 april 2006

sigaren uit eigen doos aangeboden door Balkenende

Met flink wat tromgeroffel trad men naar buiten, er komt compensatie aan, er was heel stevig over vergadererd er werd zelfs met deuren gesmeten, nou dan verwacht je als burger toch iets behoorlijks, we kwamen weer bedrogen uit, niets geen zoet na het zuur, maar eeneen schijnvertoning. De aangekondigde compensatiemaatregelen gelden slechts voor zeer beperkte groepen. Ambtenaren met pensien en weduwen en wezen.Ik gun deze mensen van harte hun sigaar uit eigen doos, maar hoe zit het met de kleine zelfstandigen, anderhalf verdieners, alleenstaanden,studenten,uitkeringsgerechtigden en mensen met kinderen boven de 18? Die krijgen 0,0. Dit is dus schijncompensatie.

Gisteren hoorde ik Balkenende verkondigen dat hij een "sociaal" beleid wil, ik zie en merk er niet zoveel van. Met godsgratie krijgen we 50 euro compensatie op de energierekening, er is 3 miljard meer gasinkomsten de staatskas ingevloeid, die wij dus met zijn allen hebben opgebracht en worden nu afgescheept met een schijntje.

De volgende compensatie is helemaal een giller: er komt geen verlaging van de zorgtoeslag, dat is geen compensatie dat is een noodzaak. Ik ga niet eens meer nadenken hoeveel deze operatie heeft gekost, want dan wordt ik acuut ziek, zwak en misselijk en u weet, dat kost tegenwoordig nogal wat.

De partijen in de Kamer die om serieuze compensatie hebben gevraagd dus ook het CDA moeten de regering niet laten weg komen met slechts een zoetje in het zuur.

Het blijft dus noodzaak om actie te blijven voeren, net zolang Balkenende en zijn companen voelen dat dit niet langer kan. Deze en waarschijnlijk opvolgende compensaties zijn er alleen gekomen omdat men aanvoelt dat er in 2007 een afrekening komt van de stemmers.

Laat u geen zand in de ogen strooien, dit is gewoon een beproefde tacktiek, eerst de burger tot op de huid uitkleden, als er niets meer valt af te nemen, dan af en toe een kledingstuk toewerpen, zodat men een warm gevoel krijgt en denkt dat men het beste met de mensen voorheeft.