Commissie Grondgebied juni

16 juni 2010

Commissie Grondgebied juni

Even in het kort onze standpunten:

De speelruimtenotitie ging niet door omdat er nog overleg met de scholen moest plaatsvinden. Dit is precies hetzelfde verhaal als twee jaar geleden toen in de zomer 2008 ook nog gesproken moest worden met de scholen. Er slecht dat het allemaal zo lang duurt.

Bij de Drommedaris ging het niet zozeer over het plan zelf maar over de bekostiging. Ons is een opgesplitst bedrag beloofd en dat wachten we alsnog af.

Tenslotte parkeren, dat meer over bereikbaarheid voor ondernemers ging. Wij hadden het over "de gewone burger" en de grote, structurele fouten die er vanaf het begin in zitten. Maar...eerste stap is toegeven dat je een probleem hebt. Behalve LQ deed niemand dat eigenlijk. De collegepartijen uit een -naar ik vermoed- soort trots van de oude wethouder. Ik snap nog steeds niet dat de nieuwe wethouder zich dit dossier in de maag heeft laten splitsen. De rest van de oppositie omdat zij al positief stonden tegen een totaalplan, met betaald parkeren. Het woord totaalpakket viel ook veel. Die hebben we al eens gemaakt, en werd zelfs door XTNT doorgerekend.