Progressieve partijen zoeken samenwerking op en komen met discussiestuk over JeugdzorgPlus

4 juni 2019

Het zal niemand ontgaan zijn dat er de afgelopen tijd en nog steeds heel wat te doen is over de JeugdzorgPlus in Noord-Holland Noord. Aanleiding voor een aantal progressieve partijen uit de Noord-Holland Noord gemeenten om elkaar op te zoeken om hierover met elkaar de discussie aan te gaan en constructief met elkaar te gaan samenwerken om te onderzoeken hoe dit, wat ons betreft, anders zou kunnen.

We zijn hierbij uitgegaan van 4 uitgangspunten:

1. Het kind staat voorop

2. Samenwerken aan innovatie

3. Focus op langdurige relaties

4. Verantwoording op kwaliteit

We hebben met elkaar een discussiestuk op papier gezet wat we graag met in de gemeenteraden willen inbrengen. Hierin staan onze ideeën wat de uitgangspunten zouden kunnen zijn om te komen tot een goede vorm van JeugdzorgPlus in het belang van "onze kinderen".

In de bijlage treft u het discussiestuk aan zoals we dit aan onze wethouders en raadscollega's hebben aangeboden.

We hopen op een zinvolle discussie.

Margreet Keesman