Europese campagne in onze afdeling: zaterdag 18 mei 2019

8 mei 2019

Europese campagne in onze afdeling: zaterdag 18 mei 2019

Op donderdag 23 mei 2019 gaat Nederland opnieuw naar de stembus. Ditmaal om te stemmen voor een nieuw Europees Parlement. Omdat de dagen daarna andere landen de stembureaus pas openen, volgt de definitieve uitslag pas op de late zondagavond 26 mei.
Ook onze afdeling gaat de straat op om campagne te voeren – dat is hard nodig, want de opkomst bij deze verkiezingen is vaak laag. Veel mensen hebben een duidelijke mening over ‘Europa’, maar vinden de gang naar de stembus niet belangrijk. Jammer, want de Europese Unie bepaalt veel voor ons en ons leven. Op veel gebieden ‘te veel’, of ‘op een verkeerde manier’, aldus onze SP!

Zaterdag 18 mei zal een ploeg SP-ers op verschillende plekken in onze (grote) afdeling op straat te vinden zijn om campagnemateriaal uit te delen en vragen van passanten te beantwoorden. Doel is natuurlijk om zoveel mogelijk mensen “SP” te laten stemmen op 23 mei a.s.
Mocht u deel willen uitmaken van deze campagneploeg, al is het maar voor een deel, dan bent u van harte welkom. Geef dit dan even door via de mail: hoogervorst.wim@gmail.com .

Onze afdelingstoer van zaterdag 18 mei a.s. ziet er als volgt uit:

10.00 uur Medemblik bij Deen Supermarkt
10.00 uur Medemblik binnenstad