Parkeren ZZM niet opgenomen in ontwerp bestemmingsplan

24 maart 2019

Parkeren ZZM niet opgenomen in ontwerp bestemmingsplan

In bijgvoegde raadsbrief van maart 2019 is opgenomen dat in het ontwerp bestemmingsplan geen parkeerplaatsen zijn opgenomen voor het ZZM.

Zoals bekend zijn wij geen voorstander van parkeren op het REZ door het ZZM. Wij begrijpen de parkeerwens van het ZZM en hebben tot op de dag van vandaag meegedacht met een oplossing. En wat ons betreft ligt deze oplossing aan de andere kant van de stad. Nu het ZZM heeft besloten om vanaf het station te gaan varen zal dit de parkeerdruk laten toenemen. In juli 2017 heeft de raad besloten dat er een parkeerterrein bij de Flevolaan gerealiseerd moet gaan worden.

Dat wordt dus nu hoog tijd en daar zullen we wethouder Struijlaart dan op zeer korte termijn naar vragen. Want ook wij koesteren het ZZM binnen onze gemeentegrens en zouden graag zien dat ook onze binnenstad meer profiteert van de bezoekers van het ZZM.