Buurten rondom de brede school binnenstad

13 november 2018

Buurten rondom de brede school binnenstad

Foto: Wim Hoogervorst

We maken ons zorgen om de bouw van de Brede School Binnenstad. We zijn als SP de deuren langs gegaan om te horen wat er leeft.

De omwonenden zijn boos, om twee redenen. Er lag een plan waarover iedereen (omwonenden, besturen en gemeente) het eens was. Door een bestuurswisseling binnen Present (het bestuur van de Tweemaster) is alles overhoop gegooid en liggen er nu plannen waarover geen overeenstemming is. Onbegrijpelijk en onbestaanbaar en weggooien van geld.

In augustus 2017 had de sleutel omgedraaid kunnen worden. Nu wordt de aanbesteding duurder en de voorbereidingskosten ook. Zeer teleurstellend voor de kinderen, de leerkrachten, de omwonenden en voor ons. Het college moet wat ons betreft hett oude plan van stal te halen.

Maar de omwonenden voelen zich, in tegenstelling tot de samenstelling van eerdere plannen, helemaal niet gehoord. Dat hoorden we terug van bijna alle omwonenden. Het is een mededelingenstroom vanuit de gemeente waarover niet gediscussieerd kan worden.

En dat is jammer. Want het heeft al veel te lang geduurd.