Stop de groei van Schiphol

11 augustus 2018

Stop de groei van Schiphol

Foto: unknown / pixabay

Schiphol zit aan zijn grenzen. Het duurt niet zo lang meer of de luchthaven zal het maximaal aantal vliegbewegingen per jaar bereiken. En dan?

Schiphol wil uitbreiden. “Het aantal vliegbewegingen moet omhoog, anders komt de economische toppositie van ons land in gevaar”, aldus Schipholdirecteur Elbers. Ook de opening van Lelystad Airport past in zijn wens om te groeien. Een flink deel van de vakantievluchten moet van Schiphol verplaatst worden naar Lelystad. Dit vliegveld is inmiddels grotendeels klaar om al die vakantiegangers te ontvangen.

Ook in onze regio maken bewoners zich grote zorgen over de opening van Lelystad Airport, maar ook over de alsmaar groter wordende druk om ook Schiphol verder door te laten groeien. Bovendien hebben ook inwoners boven het Noordzeekanaal soms veel last van vliegtuiggeluid. Het lijkt soms wel alsof er geleidelijk steeds meer vliegtuigen over onze regio heen komen.

De SP in Amsterdam heeft een meldpunt geopend waarop bewoners van Amsterdam, maar ook uit andere regio’s, melding kunnen maken van hun zorgen omtrent Schiphol. Op dit moment worden alleen omwonenden gehoord die in de directe omgeving wonen van Schiphol. Klachten uit andere gebieden worden niet eens in behandeling genomen.

Heeft u steeds meer last van het geluid van overvliegende vliegtuigen? Bent u bezorgd over de fijnstofuitstoot van deze vliegtuigen en de gevolgen voor uw gezondheid? Maakt u zich ook grote zorgen over de mogelijke groei van Schiphol?

Uw mening telt. Laat deze horen – kijk even op www.amsterdam.sp.nl  .

Reacties

Het wordt te gek. Het lijkt wel of er op een nette manier niet van de luchtvaart maffia te winnen is.

Dit uitbreiden van het aantal vliegbewegingen moet stoppen. Het gaat ten koste van ons, onze kinderen en kleinkinderen.