SP stelt vragen over risico's parkeren REZ door ZZM

18 januari 2018

SP stelt vragen over risico's parkeren REZ door ZZM

De lobby van het ZZM om parkeerplaatsen te verwerven op het Recreatieoord Enkhuizer Zand (REZ) is in volle gang. De aanbesteding en gunning hebben inmiddels plaatsgevonden en parkeerplaatsen voor het ZZM zijn in dit plan niet opgenomen nadat deze raad in juli 2014 in meerderheid heeft besloten dat dit niet gewenst is.

De fracties van D66 en de VVD waren ontstemd dat voormalig burgemeester Jan Baas dit een lobby had genoemd. Verbazend, natuurlijk lobbyt de directeur van het ZZM hiervoor. Hij is er van overtuigd dat op het REZ parkeren voor het ZZM gerealiseerd moet worden. Daarvoor lobbyen is zijn goed recht .

Ook wij zijn weer op gesprek geweest na een uitnodiging van het ZZM.

De mening van de SP is en dat is bij de heer Warnink ook bekend, dat de oplossing niet ligt in het REZ maar aan de andere kant van de stad. Zie de link hieronder waarin onze ideeën uit mei 2016 over parkeren staan uitgewerkt en wat we ook hebben ingebracht ter bespreking in de raad. Uiteraard zijn we bereid om mee te denken in een oplossing. Omdat de heer Warnink aangaf dat de wethouder hier nogmaals naar wilde kijken hebben we schriftelijke vragen gesteld over de risico's en kosten die dat voor de inwoners van deze stad met zich meebrengt.

We zijn zeer benieuwd naar de antwoorden.

Margreet Keesman