Westfriesland-Oost op Super Zaterdag in Heerhugowaard

16 september 2017

Westfriesland-Oost op Super Zaterdag in Heerhugowaard

Foto: Wim Hoogervorst

Een delegatie van onze afdeling was zaterdag 16 september jl. aanwezig in Heerhugowaard. Daar vond de regionale Super Zaterdag plaats. Er werd gebuurt in de Rivierenwijk, waarbij een voorschot werd genomen op de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.

Pien van der Kleij, Pauline Winnubst, Willemien de Rooy, Inge Stemmler, Marcel Olierook en Wim Hoogervorst trokken ’s ochtends vroeg naar Heerhugowaard. Daar kwamen een flink aantal SP-ers uit Noord-Holland-Noord samen om langs de deuren te gaan. Zo werd de bewoners gevraagd hoe zij het vonden in de buurt, waar zij problemen ondervonden in het contact met de woningbouwvereniging en de gemeente en ook of zij de SP een boodschap wilden meegeven om in de komende campagne aandacht aan te besteden.

Opvallend blijft, dat de meeste mensen het erg leuk vinden als een politieke partij aanbelt, en dat men graag met ons in gesprek gaat over alledaagse dingen. Politiek gaat namelijk over alledaagse dingen.

De komende maanden zullen er weer meer ‘buurt-acties’ plaats vinden – ook in onze eigen afdeling natuurlijk!