Raad op verkeerde been. Oppositie houdt kaken op elkaar.

22 maart 2017

Raad op verkeerde been. Oppositie houdt kaken op elkaar.

Op de eerste lentedag van 2017, dinsdag 21 maart, werd op verzoek van de SP een extra raadsvergadering gehouden om de gebeurtenissen over de onstane politieke situatie in de openbaarheid te bespreken.

De oppositie met uitzondering van Bram van der Pijll van Lijst van der Pijll diende 7 maart jl. een motie van wantrouwen in tegen wethouder Marcel Olierook van de SP. Volkomen onterecht wat ons betreft. De wethouder heeft met onmiddelijke ingang zijn functie ter beschikking gesteld. Om dit in de openbaarheid te bespreken was verzocht om deze extra raadsvergadering. De link naar het betoog van de SP vindt u hieronder.

Ook Lijst van der Pijll en het CDA spraken hun afkeer uit over de gebeurtenissen. De CU/SGP was helaas door ziekte niet vertegenwoordigd. Maar ook zij staan achter de coalitie.

De oppositie koos ervoor om niet te reageren en hiermee dus ook niet te reageren op onze vragen. Blijkbaar vindt zij het niet nodig om haar handelen te verantwoorden naar de burgers toe. De mond vol van openbaarheid en transparantie. Helaas, de daad voegt zich niet bij het woord. Zij hadden, naar wij hebben vernomen, onderling afgesproken om niet te reageren.

Namens de fractie van de SP,

Margreet Keesman

fractievoorzitter