Overeenkomst Gemeente en Drom

29 januari 2014

Overeenkomst Gemeente en Drom

Vandaag heeft het College van B&W van Enkhuizen een raadsbrief aangeboden over de overeenkomst die tot stand is gekomen tussen het College en het bestuur van Stichting De Drom over de verdeling van de toegezegde subsidies. U vindt deze raadsbrief hier.

De afgelopen weken hebben het College en het Bestuur van de Drom onderhandeld over de verdeling van de toegezegde subsidies voor de verbouwing en inrichting van de Drom. Een door de Bankgiroloterij toegezegde subsidie van € 350.000,- werd, in strijd met het door de raad aangenomen projectvoorstel, volledig door het bestuur van de Drom opgeëist.
Pas nadat het College een rechtszaak aanspande bleek het bestuur bereid e.e.a. te bespreken. Hierbij bleek dat het vorige college de gemaakte afspraken en gedane toezeggingen m.b.t. deze subsidie nergens schriftelijk had vastgelegd.
Uiteindelijk zijn het College en het Bestuur tot een akkoord gekomen. De details van dat akkoord leest u in de raadsbrief.

Raadsbrief vaststellingsovereekomst met Stichting De Drommedaris