BASTA! - Protestmars Amsterdam op 21 september jl.

22 september 2013

BASTA! - Protestmars Amsterdam op 21 september jl.

Ook onze afdeling was afgelopen zaterdag vertegenwoordigd in Amsterdam.
Daar organiseerden zo’n 40 organisaties, waaronder onze SP, een protestmars tegen de ontwikkelingen in Nederland. Het roer moet om, was het motto, of beter: “en nu de ommezwaai!”

Met nog zo’n 5000 anderen trokken we van het Beursplein bij het Damrak naar De Dokwerker. Verschillende mensen, waaronder Emile Roemer en ook 50-Plus-voorman Henk Krol, hielden een bezielende toespraak, waarin zij fel van leer trokken tegen de onmenselijke en oneerlijke bezuinigingsmaatregelen van het kabinet, die zo veel mensen niet alleen in de portemonnee, maar ook in de ziel treffen.
Er was ook een emotioneel verhaal over de schandalige wijze waarop “wij” omgaan met uitgeprocedeerde asielzoekers.

Emile Roemer gaf ons een weerbericht mee voor de komende maanden. Volgens hem wordt het een ‘hete herfst’, die wat hem betreft minstens tot kerst gaat duren. Daarmee was de Basta-protestmars van zaterdag een kleine opmaat naar meer protestbijeenkomsten.
Op zaterdag 30 november a.s. organiseert het FNV een massale demonstratie in Den Haag. Daar moeten we natuurlijk allemaal bij zijn. Ook vanuit onze afdeling zullen we initiatieven nemen om met zoveel mogelijk SP-ers (maar ook niet-SP-ers) in Den Haag aanwezig te zijn.