ACTIE - SP zorgbus uit West-Friesland

7 december 2008

ACTIE - SP zorgbus uit West-Friesland

Zorgbus 17 december
Op 17 december 2008 debatteert de Tweede Kamer over de Wet maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). Het Comité Zorg Geen Markt organiseert op die dag een grote manifestatie tegen de afbraak en uitverkoop van de thuiszorg. Uiteraard is de SP daarbij aanwezig.

Er zijn door de Wmo steeds meer problemen in de huishoudelijke zorg. Mensen krijgen geen hulp of staan op wachtlijsten door het gebrek aan personeel en de mensen die werkzaam zijn in de huishoudelijke zorg worden massaal voor het blok gezet. Ze moeten salaris inleveren of ze worden werkloos zonder uitkering. Gemeenten kunnen niet goed overweg met het toegewezen budget. Thuiszorginstellingen weigeren nog langer huishoudelijke zorg te geven en stoppen hun activiteiten. Schoonmaakbedrijven worden actief in de huishoudelijke zorg via de Wmo.
Reden genoeg om een krachtig protest te laten horen voorafgaand aan het debat met de verantwoordelijke staatsecretaris Bussemaker. We roepen iedereen op om op 17 december naar Den Haag te komen en op het Plein te protesteren tegen de huidige gang van zaken. Ook vragen wij u om in uw eigen woonplaats, wijk en familie en vriendenkring deze actie bekend te maken.
De SP-afdelingen Hoorn en Westfriesland-Oost’ organiseren een bus om vanuit West-Friesland mee te demonstreren op het Plein voor de Tweede Kamer in Den Haag van 12.00 tot 14.00 uur.

KOM MEE NAAR DEN HAAG MET DE WESTFRIESE ZORGBUS OP 17-12-2008 !!

De bus vertrekt vanaf achterzijde van het station in Hoorn, vanaf de bushalte in de van Dedemstraat. We vertrekken om stipt 10.00 uur, komen om ca 11.15 uur aan in Den Haag (wsl Malieveld) en hebben dan nog 40 minuten om ons op het Plein te melden bij de organisatie. Na afloop van de demonstratieve bijeenkomst zal de bus vertrekken om 14.30 uur. We zijn dan om ca 16.00 uur terug in Hoorn! Als SP-afdelingen vinden we het van belang dat de demonstratie in den Haag een groot succes wordt. Mee met de zorgbus naar de demonstratie in den Haag is kosteloos, maar het aantal (50) plaatsen is beperkt! Geef u daarom z.s.m. op als mede-demonstrant bij Liesbeth Schwegman: tel. 0229-238066 email: luiliesje@gmail.com

LAAT DE ZORG NIET BARSTEN: GA OOK NAAR DEN HAAG